Recensie: Did I mention I need you? (Estelle Maskame)

Een paar weken geleden kreeg ik een mailtje van uitgeverij Moon Young Adult met de vraag of ik DIMINY wilde recenseren! Did I mention I need you?, kortweg DIMINY genoemd, is het vervolg op Did I mention I love you? Het eerste deel vond ik een leuk boek dat me vooral nieuwsgierig maakte naar het vervolg. Voldeed dit tweede deel aan mijn verwachtingen?

Let op: Did I mention I need you? is het tweede deel in een serie. De omschrijving van het verhaal en mijn recensie kunnen dus spoilers bevatten over (de afloop van) het eerste boek. Lees hier mijn recensie van Did I mention I love you?, deel 1.

Het is een jaar geleden dat de achttienjarige Eden haar stiefbroer, en geheime liefde, Tyler zag. Vanwege hun familie hebben ze een time-out in hun geheime relatie genomen, maar Eden kan haar opwinding moeilijk verbergen als Tyler haar voor de zomer in New York uitnodigt. Eden is gelukkig met haar vriend Dean, maar tijdens een lange zomer wordt het duidelijk dat de twee nog niet over elkaar heen zijn. Kunnen Tyler en Eden de verleiding weerstaan?

Did I mention… het eerste deel?

Did I mention I love you? Ik vond het stom dat Eden voor Dean had gekozen en hoopte dat ze dit boek voor Tyler zou kiezen. Dat er veel drama zou komen, was al duidelijk. Dat is het punt van deze trilogie en stiekem is dat wel leuk, maar ik hoop dan wel op een happy end uiteindelijk, haha.

Did I mention… het begin?

De eerste helft van het boek viel me tegen. Eden ging naar Tyler en het was al gauw duidelijk dat wat ze voor hem voelde, niet over is gegaan. Maar er gebeurde niks. Het enige was dat Eden jaloers was op alle meisjes die maar iets met Tyler te maken kunnen hebben gehad. Ze was erg bezitterig en egoïstisch, geheel onterecht want ze had nog wat met Dean dus Tyler was helemaal niet ‘’van haar’’.

Ik miste de veelzijdigheid van het eerste deel. Al haar vrienden en familie en vijanden zaten aan de andere kant van het land, dus er waren eigenlijk niet veel mensen en het draaide alleen om Eden en Tyler die dus niks deden. Ik miste Edens familie vrienden: zelfs de irritante Tiffani! Gelukkig werden er twee nieuwe personages geïntroduceerd, Snake en Emily, bij wie Eden en Tyler in het appartement wonen. Ik vond hen tof!

Did I mention… het einde?

Ik kan natuurlijk niet verklappen wat er in de tweede helft gebeurt… maar wel dat ik het beter vond! Er gebeurde meer dan in het begin omdat er meer personages in beeld waren. De liefdesdriehoek, Eden die kiest tussen Dean en Tyler, was één en al drama, yes! Maar het had ook mindere kanten: het einde bijvoorbeeld.

Spoiler! Net als bij het eerste deel, vind ik dit einde ook niet leuk. Het was niet waar ik hoopte en daarmee zijn we weer terug bij af. Er komt weer een nieuw deel waarin het maar de vraag is of Eden en Tyler bij elkaar zullen komen, net zoals dat aan het begin van deel 2 de vraag is. De formule van deze trilogie lijkt zo simpel, maar werkt wel. Einde spoiler!

Het frustrerende einde heeft er wel voor gezorgd dat ik deel 3 wil lezen. Ik ben ontzettend benieuwd waar Estelle Maskame voor kiest, omdat ze de eerste twee boeken heeft laten eindigen met een begin van een nieuw verhaal. Dat kan aan het einde van de trilogie natuurlijk niet!

Did I mention I need you? is een boek waarover ik gemengde gevoelens heb. Hoewel er niet altijd evenveel gebeurde en Eden soms irritant was, was het over het algemeen wel leuk om te lezen. Het einde viel me helaas tegen en geeft me niet het gevoel dat ik verder ben gekomen in deze serie. Dat zorgt er wel weer voor dat ik niet kan wachten op het derde deel! Maar ik ben ook een beetje bang dat dat me niet tevreden kan stellen… We zullen zien!

Waardering: ★★★

Did I mention I need you? | Estelle Maskame | Moon Young Adult (10 oktober 2016)

Ik heb van uitgeverij Moon Young Adult in ruil voor een eerlijke recensie een exemplaar van het boek mogen ontvangen, waarvoor mijn dank!